Congrid on käytössä jo yli 100 Skanskan työmaalla –

“Työmaiden poikkeamiin voidaan reagoida välittömästi”

Skanska valitsi Congridin tuotannon laadun- ja turvallisuudenhallinnan ohjelmistoksi Suomessa. Ohjelmisto on ollut nyt käytössä jo yli sadalla Skanskan työmaalla. Miksi ja miten Skanska on panostanut yhteistyöhön?

Congrid mahdollistaa reaaliaikaisen tilanneseurannan ja nopean reagoinnin

Skanskan vastuullisuustavoitteissa kerrotaan, että konserni haluaa olla oman toimialansa Suomen johtava yritys laadussa.

”Poikkeamahavaintoihin on luotu kategoriat virheen tyypin mukaan, joka mahdollistaa virheistä oppimisen ja toiminnan parantamisen. Myös johdon katselmukset sekä työmaailmeen- ja kosteudenhallinnan seurantakierroksia tehdään hyödyntämällä Congridin järjestelmää. Työmaan laatu- ja turvallisuusdatan kerääminen yhteen järjestelmään mahdollistaa työmaiden reaaliaikaisen tilanneseurannan sekä reagoimisen työmaiden puutteisiin ja poikkeamiin välittömästi”, kertoo Skanskan laatupäällikkö Riia Aaltonen.

Keväästä 2020 lähtien, yli 500 Skanskan työntekijää on jo käyttänyt Congrid-ohjelmistoa laadun- ja turvallisuuden hallintaan.

Congrid on ohjelmiston lisäksi tarjonnut monipuolisen tuen ohjelman tehokkaaseen käyttöönottoon omilla koulutuspalveluillaan ja webinaareilla.

Skanskan kanssa tavoitteena on ollut perehdyttää kaikki työmaat työmaakohtaisissa koulutuksissa.

Sen lisäksi on järjestetty webinaareja, jotta kaikki halukkaat saavat tietoa jo ennen omaa projektikoulutustaan.

Congrid ja Skanska järjestävät työmaakoulutusten lisäksi myös webinaareja koko Skanskan käyttäjäkunnalle, jolloin Congridiin perehdytään erityisesti laatu- ja turvallisuusnäkökulmista.

”Käyttöönotto on sujunut kerrassaan erinomaisesti ja jopa ilahduttavan mutkattomasti. Skanskalta löytyy selkeästi yhteistyöhaluista porukkaa, joka näkyy erityisesti innostuneisuutena järjestelmän tarjoamia mahdollisuuksia kohtaan sekä tahtotilana osallistaa aliurakoitsijat mukaan laadunhallintaan ”, kommentoi Congridin toimitusjohtaja Timo Makkonen.

Skanska on alusta lähtien päässyt luomaan tarpeisiinsa parhaiten sopivan kokonaisuuden ja toimintamallia on kehitetty työmaalta saadun palautteen pohjalta.

“Skanskan määrätietoisten ja ahkerien pääkäyttäjien kanssa on ollut mielekästä hoitaa jalkautusta yhdessä, sillä heillä on selkeät päämäärät ja aito halu auttaa käyttäjiä onnistumaan työssään. Pääkäyttäjien ja kaikkien Congrid-ohjelmistoa käyttävien skanskalaisten toiminnasta välittyy ehdoton pyrkimys toteuttaa laadun- ja turvallisuudenhallintaa parhaalla mahdollisella tasolla organisaatiossa ”, kommentoi Congridin Customer Success Manager Jane Nurmala.

Congridille yhteistyö Skanskan kaltaisen globaalin ja suuren rakennustoimijan kanssa on kunnia-asia.

Tavoitteena on mahdollistaa ja tukea hyvin toimivien laatu- ja turvallisuusprosessien kehittymistyötä, jolla on merkityksellinen ja laaja-alainen vaikutus ihmisille perustustyöntekijöistä asukkaisiin.

 

Lisätietoa yhteistyöstä antavat:

  • Timo Makkonen, Toimitusjohtaja, Congrid, 044 716 7200, timo@congrid.fi
  • Jane Nurmala, Customer Success Manager, Congrid, 044 748 9826, jane.nurmala@congrid.fi
  • Riia Aaltonen, Laatupäällikkö, Skanska, 050 4139741, riia.aaltonen@skanska.fi

Oletko sinä kiinnostunut seuraavasta laadun ja turvallisuuden kehityshypystä työmaallasi?

Lue myös muita Congridin asiakaskokemuksia

image

Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää yrityksellesi koituvista eduista?

Aloita Congridin testaaminen veloituksetta